אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי עשוי לסייע לנו להכיר טוב יותר את הילד, לספר לנו על הפוטנציאל הקיים בו וללמד אותנו על הכישורים הלימודיים שלו ועל מצבו הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מורכב ממגוון רחב של מבחנים המועברים לילד ומסייעים לבחון תחומים כגון: יכולת קריאה, כתיבה, חשבון, זיכרון חזותי, זיכרון שמיעתי, יכולות גרפו מוטוריות, מיקוד ופיצול קשב וגם פניות רגשית ללמידה.

אבחון פסיכודידקטי יכול לאתר לקויות למידה וגם לזהות את דרכי הטיפול המומלצות עבור הילד. האבחון מעניק תמונה מקיפה על יכולות הילד, על החוזקות ועל הקשיים של הילד וכמו כן על הפוטנציאל שאינו בהכרח בא לידי ביטוי בבית הספר. מיפוי מסוג זה, עשוי לסייע להורים ולמורים ללמוד כיצד לעזור לילד. אבחון פסיכודידקטי עשוי גם לסייע לילד עצמו להכיר ביכולות שלו, בנקודות החוזק וגם בקשיים.

אבחון פסיכודידקטי צריך להכיל שני סוגים של  המלצות. הסוג האחד נועד לתת מענה לשאלה: 'כיצד ניתן לסייע לילד במהלך לימודיו?' המלצות אלו באות במטרה לעזור לילד להתגבר על הקשיים שלו ולהפחית את התסכול הנובע מהן. אלו כוללות המלצות בתחום הלימודי והקוגניטיבי וגם המלצות בתחום הרגשי. המטרה של ההמלצות הללו היא לסייע להורים, למורים ולילד עצמו לקדם את יכולותיו. ההמלצות כוללות גם הפניה להמשך טיפול וסיוע לילד.

הסוג האחר של המלצות האבחון בא במטרה לענות על השאלה: 'כיצד ניתן להתאים את הבחינות ליכולותיו של הילד?' המלצות אלו כוללות מגוון של התאמות שמטרתן לאפשר לילד להעניק ביטוי לפוטנציאל הטמון בו, על אף לקויות הלמידה. לסיום, אציין שחשוב שהאבחון הפסיכודידקטי לא ימפה את הקשיים של הילד בלבד, אלא יעניק מקום מרכזי גם ליכולות של הילד ולנקודות החוזק שלו. זאת במטרה לסייע לו לפצות על הקשיים שלו ולהיעזר ביכולותיו על מנת להתגבר על חולשותיו.